עבירות פליליות נפוצות בנושא נדל"ן ומקרקעין

עבירות פליליות נפוצות בנושא נדלן ומקרקעין

נדל"ן הינו אחד התחומים המרתקים והפופולריים ביותר בארץ ובעולם ורבים מתעניינים בתחום זה, אך מעטים אכן מבינים בו לעומק. אמנם כולם רוצים שיהיה להם נדל"ן אך לא כולם יודעים כי התחום כולל גם צדדים בעיתיים ולעיתים אף פליליים. טרם רכישת דירה או פנייה לתחום הנדל"ן, רצוי לקרוא ולהכיר את עבירות הנדל"ן והמקרקעין הנפוצות ביותר.

אחת העבירות הקשות ביותר הינה מכירה של נכס על ידי מי שאינו בעל הנכס. למעשה, מדובר בעבירה פלילית לכל דבר והיא נעשית לרוב על ידי מי שיש לו גישה לדירה/בית. כלומר, שוכר הנכס או כל אדם בעל מפתח. מקרה מסוג זה כולל בדרך כלל גם זיוף מסמכים אישיים, ייפוי כוח ועוד נתונים רלוונטיים. למעשה, זהו עוקץ אידיאלי בעבור מי שמחפש לקבל סכום כסף מיידי ובעת קבלת התשלום הראשוני – "בעל הדירה" המזויף נעלם ומותיר אחריו קורבנות.

עבירות פליליות בנדל"ן

עבירה פלילית בתחום הנדל"ן יכולה להיעשות גם בצורה נוספת כאשר מוכרים את אותו הנכס יותר מפעם אחת. שיטה זו נעשית כאשר המכירה מתבצעת באופן לא מקצועי ומפוקח. כלומר, במידה ושני אנשים הבטיחו לשלם למוכר אך השני בתור שילם קודם את מרבית הסכום – הוא זה שמקבל את הדירה. פעולה זו אסורה ואיננה חוקית אך עשויה לקרות כאשר בעת עסקת המקרקעין לא נרשמה הערת אזהרה. על מנת שלא תתרחש מכירה כפולה מומלץ להיוועץ בעורך דין מקרקעין ונדל"ן.

עבירה מסובכת לא פחות מתרחשת כאשר הרוכשים אינם יודעים כי הם למעשה קנו חלל שאינו מוגדר כדירה. כלומר, מוכר המציג את החלל שברשותו כדירה אך בפועל מדובר במחסן או חלל שאינו מיועד למגורי אדם. עבירות פליליות מסוג זה מתרחשות באופן תדיר ולעיתים הצורך של הקונים בדירה משלהם עולה על המודעות למצב ובכך מתרחשת סיטואציה כי הרוכשים הופכים לבעלים של חלל שאיננו נכס למגורים. הדרך הפשוטה ביותר לוודא כי אכן מדובר בדירת מגורים היא לדרוש מבעל הנכס (המוכר) להציג בפניכם תלוש ארנונה המעיד על כך כי מדובר בנכס למגורים.

בדיקת החוק לפני קניית דירה מקבלן

בתקופה האחרונה אירעו לא מעט מקרים בהם גם רכישות של דירות מקבלנים אינן יצאו לפועל באופן ראוי. כשקונים דירה מקבלן, דירה חדשה שאיש לא גר בה לפניכם, המוכר חייב להבטיח את כספי הקונים לפי הוראות החוק. לעיתים קורה מצב והקבלן/המוכר לוקח כסף מן הרוכשים הפוטנציאליים טרם יש לו ליווי בנקאי לפרויקט ולמעשה אסור לו לקחת כספים. לעיתים, קבלנים מבטיחים ללקוחותיהם הבטחות מפתות על מנת לקבל מהם כסף ישירות עוד לפני שיש לו את האישורים הדרושים. מצבים מסוג זה מסוכנים למדי ועלולים להוביל לבעיות עתידיות ולעבירות פליליות.

רכישת נדל"ן הינה פעולה לא פשוטה וכמובן גם משמעותית מאוד מבחינה כלכלית ולכן תמיד חשוב מאוד לקבל ייעוץ וליווי מקצועי מעורך דין מומחה במקרקעין ונדל"ן.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

לוכד נחשים בישראל

פוסט זה בבלוג מתעמק במקצוע המרגש ולעתים קרובות לא מובן כהלכה של תפיסת נחשים בישראל. הוא מספק תובנות על חייו ופועלו של לוכד נחשים, על