אז מה אתם יודעים על תמ"א 38?

תמ"א 38

בשל התכנותן של רעידות אדמה במדינת ישראל, ולאור הרצון להתמודד עם הסיכונים הכרוכים מכך, הגתה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים, הנקראת בקיצור: תמ"א 38.

בתכנית זו, מופיע אוסף נרחב של תקנות – אשר מטרתו היא אחת: טיפול בסכנות ובנזקים העלולים להתקיים, במקרים של רעידות אדמה. במילים אחרות, התכנית מבקשת להקדים תרופה למכה ולחזק את יסודותיהם של בניינים ישנים מאוד המאכלסים דיירים.

בתחילת הדרך, התכנית הציעה לזכאים כי יסודותיו של בניין המגורים שלהם – יחוזקו ויעובו על ידי הקבלן, ובתמורה לכך, יזכה הקבלן בבניית קומה נוספת. ההכנסות ממכירת הדירות, הם שמהוות את תמורתו בעבור עבודתו לטיפול בבניין.

מאז אישורה של תמ"א 38 באפריל 2005, כמות עצומה של בניינים ישנים בכל רחבי הארץ, עברו שיפוץ יסודי. כמו כן, לאורך שנות פעילות התכנית, בוצעו בה מספר תיקונים לתקנות, אשר רק באמצעותם ניתן להחיל את התכנית עבור מי שזכאי לה.

התיקונים הרלוונטיים לתמ"א 38

תמ"א 38/2 – בעיקרו, מבקש להחיל את הזכות של הקבלן ליהנות מתוספות הבניה, גם בהליך מהיר של פינוי בינוי.

תמ"א 38/3 – בעיקרו, מרחיב את זכותו של הקבלן, ומאפשר לו ליהנות מתוספת בנייה של שתי קומות וחצי, במקום אחת וחצי.

מי זכאי לתמ"א 38?

באופן עקרוני, הזכאים לתוספת זכות הבנייה מכוח תכנית זו, הנם בעלי בתים בבניינים שהוקמו עם היתר בנייה לפני שנת 80'. כמו כן, יש לזכות באישור מהנדס לכך שהבניין אינו עומד בתקן הבנייה הישראלי 413.

חשוב לציין כי בזכות תיקון נוסף לחוק (תמ"א 38/4), תוחל התכנית על כל תנאיה, גם בעבור מבני ציבור שנבנו בין השנים 1980-1992 באזורי פריפריה. כל זאת, על מנת לשפר את אמצעי המיגון באזורים אלו, וכן לעודד את השימוש בתכנית.

לפני החלת כל פרויקט שהוא, חשוב מאוד להיוועץ עם איש מקצוע מוסמך, נאמן לדרך.

מה אתם מרוויחים?

הדיירים מצדם יזכו כמובן לחיזוק המבנה כנגד רעידות אדמה, החלפת כל תשתיות הבניין, הוספת מעלית (פנימית או חיצונית, תלוי במבנה הקיים), הוספת ממ"ד תקני, והוספת מרפסת שמש. היתרון שבדבר הינו שהדבר נעשה ללא עלות מצד הדיירים מה שהופך במבחן התוצאה את כל סיפור התמ"א 38 לכדאי ומשתלם.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

קליפ מקורי לבר מצווה

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים ביצירה ובמשמעות של קליפ בר מצווה מקורי. אנו בוחנים את החשיבות של סרטון ייחודי ומותאם אישית להנצחת ציון הדרך המשמעותי

לוכד נחשים בישראל

פוסט זה בבלוג מתעמק במקצוע המרגש ולעתים קרובות לא מובן כהלכה של תפיסת נחשים בישראל. הוא מספק תובנות על חייו ופועלו של לוכד נחשים, על