פינטרסט – כלי שיווקי נפלא

פינטרסט כלי שיווקי נפלא

שיווקתם כבר את המוצר או השירות שלכם בפינטרסט? עדיין לא? חבל!

פינטרסט היא רשת חברתית נהדרת, החוגגת בימים אלו עשור לקיומה. למרות מה שסיפרו לכם, הרשת לא פופולרית רק בחו"ל, וגם עשרות אלפי ישראלים (ובעיקר ישראליות) עושים בה שימוש יומיומי. למרות זאת, נראה שבעלי עסקים ישראלים ומנהלי השיווק שלהם עדיין לא ממש גילו אותה, וחבל. פינטרסט היא מעל הכל מנוע חיפוש מדוייק ועוצמתי ביותר, המספק לא רק תוצאות חיפוש רלוונטיות, אלא גם מידע רב על מה מעניין גולשים.

למה פינטרסט?

יתרון משמעותי של הרשת הוא בתחום העיתוי והזמן –  פוסט שהועלה בפינטרסט חי כשבוע, בניגוד לפוסטים ברשתות אחרות שאורך חייהם לעיתים דקות ספורות. בנוסף, הפוסט נותר ברשת לנצח וימשיך להיות מוצג בתוצאות לחיפושים רלוונטיים, במיוחד אם עשיתם עבודת מחקר תגיות (האשטגים) טובה. בפרופיל שלכם תוכלו ליצור לוחות השראה המוקדשים לנושאים שונים, ו"לנעוץ" בהם את הפוסטים שלכם ופוסטים של אחרים שאהבתם. בכל פעם שגולש יגלה את הפרופיל שלכם ויעיין בלוחות שלכם, הוא ייחשף גם לפוסטים ולתכנים שהעליתם, ולא משנה מתי הועלו. בניגוד לרשתות חברתיות האחרות, לכאן גולשים נכנסים ומחפשים את מה שבאמת מעניין אותם באותו רגע, מה שהופך אותם ללידים פוטנציאליים הכי חמים שיש ואת פינטרסט לכלי שיווקי רב עוצמה.

ממש החודש השיקה פינטרסט כלים נוספים, כמו סטוריז, שבניגוד לסטוריז ברשתות חברתיות אחרות, אינם נעלמים אחרי 24 שעות אלא ניתנים לנעיצה אף הם בלוחות ההשראה שלכם. היא גם שיפרה מאד את התובנות (אנליטיקס) שניתן לקבל על נתוני הגלישה והקהל הנחשף ועוקב אחר הפרופיל שלכם.

הנה כמה טיפים לשימוש ברשת פינטרסט – גזרו ושמרו:

1 – השתמשו בתוכנות חינמיות ליצירת תוכן ויזואלי מושך

שירותים מקוונים חינמיים כגון Canva ו-Adobe Spark מאפשרים היום ליצור תוכן ויזואלי אטרקטיבי שגולשים לא יוכלו להתעלם ממנו.
הם כבר מכילים טמפלטים מותאמים לפינטרסט, כך שאין צורך להתחיל להתעסק עם גדלים ורזולוציות. ישנם עיצובים מוכנים שאתם יכולים להיעזר בהם, לשנותם ולהתאימם לצרכים וההעדפות שלכם. אם אתם מעוניינים להשתמש בתמונות מצולמות, עברו לטיפ הבא.

2 – בחרו תמונות ללא זכויות יוצרים

לעולם אל תשתמשו בתמונות שאין לכם בעלות על זכויות היוצרים שלכם בפוסטים שאתם יוצרים. כמו ברשתות חברתיות אחרות, זה סבבה לגמרי לשתף פוסטים של אחרים, ואין בעיה להעלות פוסט ש"שואב" את התמונה שלו מעמוד באתר כלשהו, ועוד על כך בפעם אחרת. אך אם אתם מעלים תוכן שהוא לגמרי שלכם, היזהרו מאד מלהשתמש בתמונות שאתם לא בטוחים מי הבעלים של זכויות היוצרים שלהם. עדיף ממש להשתמש בתמונות שצילמתם בעצמכם, או בתמונות שאתם בטוחים שהן חינמיות מהאתרים המיועדים לכך. שימו לב, חלק מן האתרים דורשים קרדיט ליוצר לצד התמונה, ובאחרים זוהי רק המלצה או בקשה.

3 – ערכו מחקר תגיות (האשטגים) ומילות מפתח

כמו באינסטגרם, גם כאן לתגיות יש משמעות רבה, ובניגוד לאינסטגרם, כאן יש משמעות גם למילות מפתח. התגיות ומילות המפתח בטקסט של הפוסט שלכם משפיעות על מידת החשיפה של שלו ולמי ייחשף. פוסטים נחשפים לקהל המחפש פוסטים בנושא הספציפי של התגיות המופיעות בו. אם הצלחתם למצוא את מילות המפתח וההאשטגים הנכונים לפוסט שלכם, הוא ייחשף לקהל הנכון שאכן מתעניין במה שיש לכם להציע.
איך עושים מחקר האשטגים? ישנן דרכים רבות, הנה כמה מהן:
* בדקו פוסטים דומים של המתחרים שלכם ו"אמצו" את התגיות המופיעות בהם.
* חפשו בשורת החיפוש בפיד מילות מפתח הקשורות לנושא הפוסט או שאתם סבורים שעשויות לעניין את הקהל של הפוסט. פינטרסט יציע לכם אפשרויות נוספות רלוונטיות שתוכלו להשתמש בהן בנוסף.
* השתמשו בתוסף חינמי לדפדפן – Pinterms. התוסף מוצג בכל פעם שאתם מעלים פוסט וניתן לחפש בו בקלות מילות מפתח ותגיות.

4 – בחרו כותרת מחץ לפוסט

כותרת טובה, שנונה, מצחיקה או מפתיעה במקום בולט תופיע באופן ברור מתחת לתמונה שבחרתם לפוסט ותאמר לגולשים מה ימצאו כשיקליקו על התמונה ומדוע כדאי להם לעשות זאת. הכותרת צריכה להיות קצרה, מסקרנת ורלוונטית. מומלץ מאד שגם היא תכלול מילות מפתח חשובות לפוסט כדי למקסם את החשיפה שלה לקהל המתאים ביותר.

5 – היו נדיבים ופרגנו!

לפרגן זה לא עולה כסף, להיפך – בפינטרסט, כמו בכמה רשתות חברתיות נוספות, ככל שתפרגנו יותר כך תרוויחו מכך. איך זה קורה? פשוט –
* ככל שתעקבו אחרי יותר חשבונות אחרים, כך יעקבו אחריכם יותר בחזרה, ופינטרסט תראה שהפרופיל שלכם פעיל וכדאי לשים לב למה שמתרחש בו.
כנ"ל לגבי תגובות ולייקים לפוסטים של אחרים.
* ככל שתעקבו אחרי חשבונות המתחרים שלכם תוכלו ללמוד על פעילותם ברשת ומחוץ לה, לקבל רעיונות ולדייק את הפוסטים שלכם בהתאם.
* בפינטרסט מותר וכדאי לשתף פוסטים של אחרים, כדי לקבל שיתופים ומעקבים בתמורה. בנוסף, יש לכם כאן תוכן בחינם, ללא מאמץ! הפוסטים ה"זרים" יעשירו את הלוחות שלכם ויביאו עוד תנועה לפרופיל שלכם, וכך גם פינטרסט תאמין שהפרופיל שלכם משמעותי ותחשוף אותו ליותר גולשים וביותר תוצאות חיפוש. ווין-ווין ממש!

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

קליפ מקורי לבר מצווה

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים ביצירה ובמשמעות של קליפ בר מצווה מקורי. אנו בוחנים את החשיבות של סרטון ייחודי ומותאם אישית להנצחת ציון הדרך המשמעותי

לוכד נחשים בישראל

פוסט זה בבלוג מתעמק במקצוע המרגש ולעתים קרובות לא מובן כהלכה של תפיסת נחשים בישראל. הוא מספק תובנות על חייו ופועלו של לוכד נחשים, על