מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס?

מהנדס מוסבר במונחי הדיוט

מהנדסים הם לא רק האנשים שעובדים על גשרים וגורדי שחקים. הם גם האנשים שמעצבים ובונים דברים. מהנדסים מגיעים בזנים רבים ושונים, שכולם דורשים כישורים ותארים שונים.

ישנם שני סוגים עיקריים של הנדסה: אזרחית ומכנית. מהנדסים אזרחיים מתמקדים בתכנון מבנים שיעמדו בפני אסונות טבע או סוגים אחרים של תאונות, כמו גשרים או מבנים. מהנדסי מכונות מתמקדים יותר באיך דברים עובדים, כמו מנועים או מכונות.

מהנדסים הם עמוד השדרה של החברה שלנו. הם יוצרים את המוצרים שאנו משתמשים בהם בחיי היומיום שלנו והם פותרים את הבעיות המשפיעות עלינו. אבל מה זה בעצם מהנדס?

המילה "מהנדס" באה מהמילים הלטיניות ingeniare, שפירושה לעצב או להמציא, ו- ingenium, שפירושה פיקחות או מיומנות. מהנדסים משתמשים בחוכמתם כדי לתכנן דברים כמו גשרים, מבנים והתקנים.

למהנדסים יש מגוון רחב של קריירות העומדות לרשותם בהתאם לתחומי העניין והכישורים שלהם. כמה מהנדסים עובדים עבור חברות שמתכננות מוצרים או פותרות בעיות עבור תעשיות ספציפיות כמו שירותי בריאות או הנדסת תעופה וחלל. אחרים מלמדים הנדסה באוניברסיטאות ובמכללות כדי להכשיר את הדורות הבאים של מהנדסים.

מהנדסים הם אנשים שעובדים בתכנון ופיתוח של מוצרים. הם אלו שדואגים שמוצר יהיה מושלם על ידי פתרון בעיות, עיצוב מוצרים חדשים ודואגים שהכל יהיה בדיוק כמו שצריך. ישנם סוגים רבים ושונים של מהנדסים, ולכולם יש כישורים שונים.

יש הרבה דרישות לימודיות כדי להיות מהנדס. רוב משרות ההנדסה דורשות לפחות תואר ראשון בהנדסה או תחום קשור אחר כמו פיזיקה או מתמטיקה. תואר זה ניתן לקבל מאוניברסיטה או מכללה ארבע שנים. חלק מבתי ספר תיכוניים מציעים תוכניות מיוחדות למהנדסים פוטנציאליים המאפשרים לתלמידים לזכות בתואר עמית בעודם בתיכון.

הנדסאי

הנדסאי מוסבר במונחי הדיוט

לימודי ההנדסאים נוצרו בסביבות שנות ה60 בעקבות הצורך באנשי מקצוע עם ידע הנדסי פרקטי בתעשייה. המטרה הייתה להכשיר אנשים לעבוד בנישה ספציפית במהירות, כך שהם יוכלו למלא תפקיד מסוים. עם השנים הצורך בהנדסאים לא פחת, אם לא עלה בעקבות התפתחות תעשיית ההייטק וההנדסה בישראל, ולכן הכשרת ההנדסאי היא רלוונטית מאין כמותה.

לימודי הנדסאי הם קורס שאורכו בין שנתיים לשלוש בו לומדים הנדסה עם דגשים פרקטים, ופחות התעמקות בתאוריה. הלימודים התאורתיים נועדו כדי להרחיב את הידע של הלומד לסיטואציות יותר מופשטות, דבר שאין בו צורך לרוב בעבודה הפרקטית היומיומית. ההנדסאים לומדים רק את מה שהם צריכים ורק בנישה שהם עובדים בה. זה משחק לטובתם בכך שההכשרה שלהם קצרה פי 2 מהכשרת המהנדס והם לומדים רק את מה שהם יעשו בו שימוש, כך שהם לא מוצפים בידע לא רלוונטי, אך זה גודע את היכולת שלהם להתפתח לאפיקים מופשטים יותר או לתחומים אחרים. עם זאת, הנדסאים יכולים להפוך למהנדסים במסלול מקוצר ועם תנאי קבלה נוחים יותר לאחר השלמת הקורס, ובכך להנות מכל היתרונות ששני העולמות מציעים

מה ההבדל?

ההבדל הראשון הוא ההגדרה, מהנדס זה תואר ראשון בעוד הנדסאי זה קורס. הנדסאים מכוונים פרקטיקה בעוד המהנדסים תאוריה. הנדסאים נוצרו כדי בראש ובראשונה להיות מתאימים להשמה ולהשתלב בתעשייה במהירות, ופחות בשביל לחשוב על רעיונות מופשטים. והכשרתם קצרה פי שתיים מהכשרת המהנדס. הבדל נוסף הוא תחומי האחריות שכל אחד יכול לקבל, בהרבה חברות מחייבים תואר ראשון בהנדסה על מנת לאייש משרה מסוימת, והחוק הישראלי דורש איש בעל תואר בהנדסה במשרות מסוימות על מנת לקבל תו תקן. 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

קליפ מקורי לבר מצווה

בפוסט זה בבלוג אנו מתעמקים ביצירה ובמשמעות של קליפ בר מצווה מקורי. אנו בוחנים את החשיבות של סרטון ייחודי ומותאם אישית להנצחת ציון הדרך המשמעותי

לוכד נחשים בישראל

פוסט זה בבלוג מתעמק במקצוע המרגש ולעתים קרובות לא מובן כהלכה של תפיסת נחשים בישראל. הוא מספק תובנות על חייו ופועלו של לוכד נחשים, על