כל מה שרציתם לדעת על מערכת הביוב

מערכת הביוב
במשך מאות שנים, רוב הביוב זרם לנהר או לנחל הקרובים ביותר ללא מעט טיפול או מעטים, ואנשים מעטים חשבו פעמיים. זה השתנה כאשר הקונגרס העביר את חוק מים נקיים בשנת 1972. הממשלה הפדרלית החלה להשקיע רבות בשדרוג תשתית לטיפול בשפכים כדי לשרת טוב יותר את הקהילות ברחבי הארץ. מספר צינורות תת קרקעיים, פירים, תחנות שאיבה ומתקנים אחרים מעבירים שפכים מבתים, עסקים ותעשיות למפעלי טיהור בהם מטוהרים ומוחזרים לסביבה.

מים זורמים דרך צינורות, פירים, תעלות, שקעים ושיטות העברה אחרות.

יש מערכות שפכים ישנות יותר שמשלבות מי גשמים עם מערכות שפכים ביתיות, בהן הם מפרידים מי גשמים בקצה התעלה, שם הם תורמים לגלישת ביוב גולמית. מי גשמים של מי שפכים חודרים למערכת הביוב וזורמים למתקני טיהור שפכים, שם מופרדים פסולת מוצקה מפסולת נוזלית.

לכל האנשים מגיע מים נקיים נטולי רבים מהמזהמים המסוכנים הנמצאים בביוב

הדרך היחידה להבטיח זאת היא לעצור דליפות ונזילות ביוב ולהבטיח שמי שפכים לא ייכנסו לנהרות, לנחלים ולאגמים שלנו ללא טיפול. כיום מבעזרת מכשור מתקדם מבצעים צילום קווים של צנרת ביוב התקדמנו משמעותית בצמצום כמות השפכים במימינו באמצעות תוכניות התראה חזקות המזהירות אנשים מסכנות החשיפה לשפכים גולמיים.

עיריות שעברו אורבניזציה באמצע המאה ה-20 בנו מערכות ביוב נפרדות (ביוביות תברואה) למי גשמים ומשקעים

מה שגרם לזרמים שונים והפחית את היעילות של מתקני טיפול בשפכים. מילוי חוזר של ביוב גולמי יכול להתרחש עקב חדירה מוגזמת, הזרמה או דילול של מי גשמים או מי תהום, המותרים על ידי מערכת הביוב הסניטרית.

כאשר גשם יורד מהגג לקרקע הוא סופג מזהמים שונים

כולל חלקיקי אדמה ומשקעים אחרים, מתכות כבדות, תרכובות אורגניות, פסולת של בעלי חיים, שמן ושומן. שפכים, המכונים גם ביוב, הם המים המזוהמים של בתים, בתי ספר ועסקים. לפעמים מכנים אותו שפכים ביתיים או שפכים עירוניים, סוג של שפכים המיוצרים על ידי קהילות אנושיות ומאופיינים בנפח, קצב זרימה, תנאים פיזיקליים, רכיבים כימיים ורעילים, ואופי וכמות האורגניזמים הכלולים בו, ומורכב מים אפורים או מים אפורים.

שפכים מורכבים מחומרים אורגניים

מלחים אנאורגניים, מתכות כבדות, חיידקים, נגיפים וחנקן. מים אפורים הם, בהגדרתם, מים מכיורים, חדרי אמבטיה, מקלחות, מדיחי כלים, מכונות כביסה וכו '. מצד שני, מים שחורים (נקראים גם Blackwater) הם מים המשמשים יחד עם פסולת אנושית לשטיפת שירותים ונשאים גם הם. הביתה כסבון וחומר ניקוי.

פינוי שפכים

הוא חלק מהתפיסה הרחבה יותר של תברואה, הכוללת לא רק ניהול שפכים, אלא גם ניהול צואה אנושית, פסולת מוצקה ומי גשמים. ניהול מי הפסולת ופסולת מכל הסוגים לא תמיד מצליח, מכיוון שמייצרים כמויות אדירות של פסולת אורגנית ולא מתכלה. המילה ביוב או ביובית מגיעה מהאסואית הצרפתית העתיקה, "ניקוז", שמקורה באקווה לטינית. הוא יורד מהמגבר הצרפתי העתיק, שמגיע מהנקודה הלטינית לניקוז מים.

דליפת או שפכים של מים הם זליגה של שפכים מצינורות הביוב של מתקן לטיפול בשפכים או מיכל ביוב

זה יכול להתרחש אם במפעל או בתחנת השאיבה יש פגם מכני, כמו למשל הפסקת חשמל. מי שפכים יכולים להיכנס למים גם בנקודת השבירה או כאשר הם גולשים מערוץ מי גשמים.

בהתאם לדליפה

מים הם באחריותו של כל אדם לעסקים ובעלי בתים. אם המים הפרטיים שלך מזוהמים, השתמש בבקבוק מים רותחים למטרות שאינן ניתנות לשתייה כגון שטיפת כלים או צחצוח שיניים. השתמש בתמיסת כלור (כוס אקונומיקה ביתית או 10 ליטר מים קרים) או בדלי חומר חיטוי.

הצפות של מי שפכים עלולות לפגוע או לחסום צינורות ומערכות ביוב

וריפלוקס של ספיגה עלול לפגוע במי שיטפון. שפכים מכילים מיקרואורגניזמים מזיקים כגון חיידקים, נגיפים ופרוטוזואה העלולים לגרום למחלות, במיוחד גסטרואנטריטיס. אין כל עדות כי לצריכת דגים או סרטנים ממים מזוהמים בשפכים לא תהיה השפעה בריאותית ידועה אם יושמעו אמצעי ההיגיינה הרגילים.

מיקום נכון

תכנון, הערכת קרקע, הכשרת בעלי מערכות, תפעול, בדיקה ותחזוקת המערכת חיוניים למניעת זיהום עתידי ומטרד בריאות הציבור. אם הבית שלך צפוף מדי, הגנה על עצמך ועל משפחתך צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלך. שמור לך בנוח עם בגדי מגן ונקי ומחטא, כולל כפפות גומי, מגפיים ומגן עיניים. תוכנית המחלקה למערכות טיפול בשפכים באוהיו מעניקה סיוע טכני והדרכה למחוזות הבריאות, התעשייה והציבור בכל ההיבטים של מערכות לטיפול בשפכים. במחוז המרכז יש כ -450 מתקני טיפול בשפכים עירוניים ומתקני טיהור שפכים, כמו גם 212 מפעלי טיהור שפכים תעשייתיים פעילים שהוסמכו על ידי ועדת טקסס לאיכות סביבתית להזרמת שפכים מטופלים לנחלים מקבלים במחוז האריס.

על פי הדיווח של המחוז

בשעה 14:00 ב -11 ביולי, כמויות גדולות של האשפה החלה להציף את הביוב בחלקים העליונים של ההיפריון, שם התמוססו פסולת מצטברת כמו ענפים ופלסטיק מהביוב. צוותים בבניין מי המעיינות השתמשו בלוחות עוקפים להפניית שפכים למתקני טיהור שפכים באזור, בהנחה הם עשו זאת לפני שהדליפה החלה. במהלך פעולת החירום ניקזו אנשי Hyperion ביוב מקילומטר של צינור לכדי 50 מטר מים.
מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

לוכד נחשים בישראל

פוסט זה בבלוג מתעמק במקצוע המרגש ולעתים קרובות לא מובן כהלכה של תפיסת נחשים בישראל. הוא מספק תובנות על חייו ופועלו של לוכד נחשים, על